Minden, amit egy esküvőről tudni érdemes!

Üdvözlöm a kedves oldalamra tévedt párokat!

Pár sorban szeretném összefoglalni hogy mik a tapasztalataim a több éves esküvői fotós és videós szolgáltatói múltamból.

Hol is kezdjem?

Mondjuk az elején, mikor megszületik a döntés hogy esküvőt terveztek..

Esküvői szolgáltatókat érdemes legalább egy évvel a nagy nap előtt felkeresni, bár gondolom ezzel nem mondok újat de sokszor születnek hirtelen ötletek és érkezik be hozzám az e-mail: ‘2 hét múlva szabad vagyok e?’.

Mi alapján válaszd ki fotósodat?

Ha tetszenek a képei! Nagyjából ilyen egyszerű.. Viszont érdemes megfigyelni pár dolgot. Például sok fotósnál látom, hogy a referencia munkái amikkel reklámozza magát, profi modellekről, vagy csak néhány “jól bejáratott” ismerőséről készültek. Ezzel lényegében nincs  semmi baj, viszont érdemes elgondolkodni, hogy hogy kezel egy teljesen idegen párt és nem feltétlen csak az esküvői párra gondolok.

Ég és föld a különbség egy olyan ember között aki szereti ha fotózzák, vagy modellként dolgozik mint aki nem hogy soha nem volt még fotózáson, de egyenesen gyűlöli ha fotózzák és csak erre az egy napra feláldozza magát..

Egy fotósnak tudnia kell egy pillanat alatt kapcsolatot létesítenie számára teljesen idegen emberekkel, mivel az esküvő nem csak a párról szól. Ott a násznép, kiöltözve, kikerázva’, megpucókodva’. Együtt mennek barátaikkal, szerelmükkel, családtagjaikkal és ez mind közös képért kiált. Nem csak a csoportképeknél. Egész nap, bárhol, bármikor.

De talán még ne is haladjunk ennyire előre..

Tegyük fel hogy megvan a kiszemelt szolgáltató. Miért nincsenek kint az árak a weboldalon?

Az én áraim folyamatosan változnak, ez rengeteg dologtól függ.  Tegyük fel hogy a jövő évre le van foglalva 15 esküvői dátum.. mivel nekem ez bőven elegendő munkával jár egy évben, és nem szeretnék idő előtt kiégni ezért a 16.dik felkeresést már drágábban fogom elvallalni. Itt megjegyzem hogy ezért is érdemes a foglalást minél hamarabb megtenni. Az is előfordulhat hogy pénteki napra már lefoglaltak, Te pedig a szombatot nézted ki magadnak, ez is emeli az árat, mert 2 nap egymás után jóval megterhelőbb. Továbbá ez egy szezon munka, nyilván a nyár a legkelendőbb tehát az időponttól is függ az árazás.

Vannak összeállított csomagjaim, melyet e-mailben küldök át és ez általában évente frissül. Mivel ezek az árak is csupán tájékoztató jellegűek, a személyes konzultáció után lehet csak pontosítani.

Személyes konzultáció során próbáljunk meg mindenre kitérni ugyanis a legkisebb részleten is sok múlhat.

Például: menyasszonyi ruha, buli helyszín, dekoráció, pap, vőfély

Na de mi köze van ezekhez egy fotós, videós szolgáltatónak? Vegyük sorra.

Jaj de szeretjük a jó öreg abroncsos menyasszonyi ruhát -amiben mozogni nehézkes, autóba beülni, leülni, felállni, táncolni, összebújni, egy kínszenvedés, izzasztó, megterhelő, nehézkes benne az egész esküvőn, nemigaz? De legalább szép. Reméljük lassan kimegy a divatból és feláldozzuk a kényelem oltárán.

Ha már az oltárnál járunk, egyeztessük a násznéppel, vagy a szülőkkel, esetleg koszorús lányokkal hogy bevonuláson melyik oldalra is üljenek ugyanis fotón még nem para, de videón senki sem akar szembesülni azokkal a kétségbeesett helyüket keresgélő arcokkal, akiket pár mondat megmentett volna ettől a kellemetlen pillanattól.

A templomból vagy szertartáson kifele jövet sem mindig minden fenékig tejfel, érdemes egyeztetni a pappal, hogy ha netalán épp egy nagyobb darab emberről is beszélünk hogy jobb ha kifele a pár mögött kísérné őket útjukra, mert megesik hogy szereplési vágyát kiélve beáll a pár közé, sőt ha a menyasszony abroncsos ruhában van és a férj sem pálcika akkor már a padok közt sem elférve, egy lépéssel előrébb tart a párnál így kitakarva őket első közös méterein, mosolygós örömteli pillanatoktól megfosztva.

Na de mi a gond a buli helyszínnel?

Legtöbbször semmi, viszont a szolgáltatóknak fenntartott asztalt néha jól elkülönítve 3 folyosón át egy pincehelyiségnek mondható lyukban találjuk meg. Ez elősegíti hogy a vacsora alatt néhány eseményről lemaradjunk. Pontosabban mindenről. Azok az jó ízű susmorgós beszélgetések, felnevetések ugyanis ekkor történnek, amit sunyiban lehet legjobban lekapni de csak akkor ha beleolvadunk a társaságba, nem kell hogy a násznép közt üljünk, csak egy légtérben a teremnek egy olyan pontján ahonnan lehető legtöbb mindenkire rálátunk.

Ezt az asztalunkat viszont kérjük fixen tartani egész estére, és nem elpaterolni a nagyobb tánctér érdekében. Egy átrohangált nap után az az 5 perc pihenő is sokat tud segíteni a regenerálódásban, továbbá egy-egy átszerelést, objektív cserét is jobb nem a padlón elvégezni.

Dekoráció.

Ez az a dolog ami egy bulin mindenhova jut, csak oda nem ahol a legtöbb kép készül. A tánctér.

Csupasz fehér falak, és ablakok várnak , ha lehet dobjuk fel őket, a legjobb választás a fényfüzér. Fényfüzért mindenhova 🙂

És aki kimaradt, a vőfély! Na igen, ha kimarad.. Fotóknál nem gond viszont videó szolgáltatásnál kulcsfontosságú a vőfély, ugyanis ő a híd ami átköti az eseményeket, és színesíti a filmet, a szövegei a játékok stb, ha nincs akkor a film is csak egyik jelenetből esik át a másikba tehetetlenül.

A felsorolásomból kimaradt a készülődés mely ha (mint legtöbbször) családi háznál történik, akkor a napokig tartó sürgés forgás takarítás közben előkerült kacatok egy félre eső szobába fognak landolni ami talán a leendő menyasszony szobája volt anno, de már csak raktárnak használják. Na de amikor a készülődésre kerül a sor és erre nem gondol senki, az általában pont abban a szobában fog megvalósulni mert oda a kutya se, legfőképp a vőlegény (aki ugyebár nem láthatja idő előtt a menyasszonyt) nem téved be. Csak hát ott rendet rakni már egy nap is kevés lenne.. erre gondoljunk.

 

Megpróbáltam összeszedni azokat a dolgokat amiken a szolgáltatás minősége botlik meg sokszor pedig egy kis odafigyeléssel ez mind elkerülhető. 🙂

Vélemény, hozzászólás?